Zdrowa kolacja – jak zakończyć dzień?

Masz za sobą ciężki dzień pracy, pełen stresu, szybkiego jedzenia i  bieganiny? Może w końcu nadszedł czas, aby odpocząć, zrelaksować się i podarować swojemu organizmowi lekkostrawny posiłek. Także usiądź wygodnie i skup się na naszym menu ukazującym, co znaczy zdrowa kolacja.

Zdrowa kolacja

Dlaczego warto jeść przed snem

Oczywiście, nie chodzi o najedzenie się do syta godzinę przed położeniem się do łóżka. Nie musisz też trzymać się sztywno równie sztywnej zasady jak „nie jeść po 18:00” – kompletna bzdura. Dopasuj czas kolacji do Twojego organizmu. Jeżeli kładziesz się zawsze i tak po 22:00, bez sensu jeść ostatni posiłek o 18:00, ponieważ za chwilę będziesz głodna. W tym przypadku optymalny czas to 2-2,5 h przed snem, czyli ok. godziny 20:00. A teraz… menu!

Tradycyjne kanapki

kanapki na kolację

No, może nie do końca tradycyjne. Bułki, chleb czy chałka mogą dla niektórych być zbyt ciężkie. Jeżeli należysz do takich osób, odpowiednią wersją dla Ciebie będzie zastąpienie ich waflami ryżowymi. Posmaruj je masłem, margaryną lub olejem kokosowym i nałóż swoje ulubione składniki, np. łososia i pomidor czy twarożek. Jest to chyba najczęściej przyrządzana zdrowa kolacja. Do tego kubek zielonej herbaty i możesz spać spokojnie.

Owsianka

owsianka na kolację

Dla osób nie mających zbytnich problemów z trawieniem na noc (czyli tych szczęśliwców, którzy nie czują się „pełni” nawet po obfitej kolacji) można zastosować wersję poranną. Owsianka na kolację może jednak różnić się ilością porcji, jaką przygotujemy. Ten rodzaj dania jest bardzo syty, dlatego też szybciej się najemy przed snem mniejszą porcją.

Sałatka z pomidora

pomidoreczki

Jak dla mnie chyba najlepsza wersja kolacji, jaką możemy przyrządzić. Wystarczy pokroić wcześniej umyty pomidor w nieduże kawałki, dodać do niego ogórek kiszony (dla chętnych dobrym dodatkiem jest także drobno posiekana cebula), kawałki mozzarelli, sól, pieprz i wystarczy. Kto lubi, niech doda śmietany (np.18%) – efekt przepyszny.

Wersja przyspieszona

joghurt

Prawdę mówiąc, nawet jeśli planujemy wykwintne kolacje, nie zawsze wychodzą. Dlatego też jeżeli już zdarzy się sytuacja, w której nie dałaś rady zjeść niczego pożywnego i lekkiego, jeszcze masz szansę. Przyrządź kolację z banana, jabłka, pomarańczy (lub innego owocu – wersja dowolna) i jogurtu. To też jest zdrowa kolacja. Smacznego. 🙂

 

A na zdrowe śniadania zapraszamy tutaj. 🙂

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *